Moet ik vooraf inschrijven?

Ja, zonder inschrijving is het niet mogelijk om deel te nemen aan pleZAND. Je kan online inschrijven of je kan langskomen bij de dienst Jeugd.

Meer informatie over inschrijven vind je op deze link: https://www.oostende.be/plezand-hoe-online-inschrijven

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Dit vind je onder de aanmelding terug. Na dit nieuwe wachtwoord aan te vragen, krijg je een link toegestuurd per e-mail en kan je jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Waar vind ik het rijksregisternummer?

Het rijksregisternummer vind je terug op je identiteitskaart, mutualiteit-klevertjes of de Kids-ID. Het nummer begint altijd met de twee laatste cijfers van het geboortejaar. Bijvoorbeeld geboren in het jaar 2000 dan start jouw rijksregisternummer met 00.

Ik heb geen rijksregisternummer.

Zonder rijksregisternummer kan je geen ouder- en/of kindprofiel maken. Maak een afspraak bij de dienst Jeugd en je wordt verder geholpen, zodat je alsnog deel kunt nemen aan de activiteiten van pleZAND.

Het programma meldt dat de klant al bestaat in het inschrijvingsprogramma.

Het is mogelijk dat je reeds eerder een profiel aanmaakte. Volg de stappen horende bij 'Ik ben mijn wachtwoord verloren' en reset het oude profiel. 

Indien het nog steeds niet lukt, neem contact op met de dienst Jeugd.

Hoe kan ik (mijn) persoonlijke gegevens aanpassen?

Enkel de beheerder van het ouderprofiel kan gegevens aanpassen. Hiervoor moet hij of zij ingelogd zijn. 

Vervolgens klik je op het scherm 'Mijn contactgegevens'; 'Mijn Gezin' of 'Mijn logingegevens'.

Kan een kind uit een ander gezin ingeschreven worden voor pleZAND via mijn ouderprofiel?

Elk kind is gekoppeld aan het profiel van zijn of haar ouder. Deze persoon verzorgt de inschrijving en ontvangt dus ook de inschrijvingsbevestiging, het fiscale en/of mutualiteitsattest, verzorgt de betaling, enz.

Ik kan mijn kind(eren) niet inschrijven voor pleZAND.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De activiteit is volzet.
  • De activiteit is voor een andere leeftijdscategorie dan jouw kind bedoeld.
  • Niet alle verplichte velden (met een asterisk of *) werden ingevuld. 
  • Het veld 'Medische gegevens' werd niet goedgekeurd.

Geen van bovenstaande oorzaken? Contacteer dan de dienst Jeugd Oostende.

Ik kan/wil niet digitaal betalen.

Wie niet in de mogelijkheid is om de inschrijving volledig digitaal te verzorgen, kan steeds terecht bij de dienst Jeugd Oostende. 

Hoe krijg ik een fiscaal attest of bewijs van deelname voor de mutualiteit?

Deze attesten kunnen door de ouder zelf zelfstandig afgehaald worden. Hiervoor dien je ingelogd te zijn. Vervolgens klik je op het scherm 'Attesten' en kan je het gewenste attest terugvinden.

JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.