Veelgestelde vragen over het zwembad

Tickets, beurtenkaarten en abonnementen

Wat kost een zwembeurt?

Alle tarieven worden vermeld op deze webpagina.

Hoe koop ik een beurtenkaart of abonnement aan?

De aankoop van een beurtenkaart of abonnement kan aan de kassa in het zwembad. Online is dit niet mogelijk.

Moet ik reserveren voor een zwembeurt?

Als je een zwemticket wil voor het recreatiebad, dan is vooraf reserveren verplicht. Dit kan via de webshop. Voor het sportbad (baantjeszwemmen) hoef je niet te reserveren.

Kan ik telefonisch reserveren?

Neen. Dit kan alleen online of via de ticketkiosk in de inkomhal van het zwembad.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?

Annuleren met terugbetaling is niet mogelijk. Je kunt jouw reservatie wel verplaatsen door het aanklikken van ‘verplaatsen reservatie’ in de e-mail met de reservatiebevestiging. Een zwembeurt kan je ook verplaatsen aan de kassa.

Zwemmen

Met welke zwemkledij mag ik in het zwembad?

Alleen strak aansluitende zwemkledij in badstof is toegelaten, zonder zakken of ritsen. Klik hier om te zien wat mag.

Mag er gespeeld worden in het wedstrijdbad?

In het wedstrijdbad kan je alleen baantjes zwemmen. Spelen kan wel in het instructiebad, binnen de openingstijden van het recreatiebad. Klik hier voor meer info over de zwemregelingen.

Ik heb niet de juiste zwemkledij bij. Kan ik ter plaatse zwemkledij aanschaffen?

Ja, in het zwembad staat een automaat waar je de toegelaten zwemkledij kunt kopen. Deze bevindt zich vlakbij de doorgang naar de omkleedcabines.

Is een badmuts verplicht?

Het dragen van een badmuts is niet verplicht. Personen met lange haren moeten de haren samenbinden of dragen een badmuts.

Kan ik bij jullie zwemles volgen?

Stad Oostende biedt geen zwemlessen aan. Hiervoor kan je aankloppen bij de lokale sportaanbieders Movement, Royal Ostend Swimming Club en Vrije Zwemmers Oostende.

Mogen kinderen alleen gaan zwemmen?

Vanaf 10 jaar kan dit. Kinderen jonger dan tien jaar moeten altijd vergezeld zijn door een volwassene die toezicht uitoefent op deze kinderen.

Hoe diep is het zwembad?

Het wedstrijdbad heeft een maximale diepte van 2,5 meter en beschikt dankzij een beweegbare bodem over een instelbare minimale diepte. Ook het instructiebad beschikt over een instelbare diepte van tot 4 meter. Klik hier voor meer info

Accommodatie

Is er een cafetaria waar ik iets kan eten of drinken?

Voorlopig niet. De cafetaria van het zwembad is voor onbepaalde duur gesloten vanwege de beëindiging van de concessieactiviteiten door de uitbater. De ruimte boven - met uitzicht op het zwembad - en de vergaderruimtes blijven wel toegankelijk.

Is het zwembad vlot toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Het zwembad is vlot rolstoeltoegankelijk en toegankelijk voor personen met een handicap. Klik hier voor meer info

We komen met een buggy. Kunnen we deze veilig achterlaten tijdens onze zwembeurt?

Ja, er is een buggylokaal. Bij aankomst kan je de kassamedewerker aanspreken om de buggy veilig op te bergen.

Bereikbaarheid

Ik kom met de wagen. Wat zijn de parkeermogelijkheden vlakbij het zwembad?

Parkeren kan op de openbare parkeerplaatsen langs de omliggende wegen of in de ondergrondse parkeergarage. De inrit is via de Nieuwpoortsesteenweg.

Ik kom met de fiets. Waar kan ik deze kwijt?

Op het voorplein zijn overdekte fietsenstallingen, waar je jouw tweewieler met een eigen slot kan vastleggen.

Ik kom met het openbaar vervoer. Aan welke halte stap ik best af?

Zwembad Brigitte Becue is gelegen aan het kruispunt van de Northlaan met de Nieuwpoortsesteenweg. Wie met de bus komt neemt lijn 6, 68, 69 of 86 en stapt af aan Halte Northlaan vlak naast het zwembad. De dichtstbijzijnde tramhalte is Halte Northlaan aan de Troonlaan.

Vind je niet wat je zoekt?

Neem contact op voor al jouw vragen:

Zwembad Brigitte Becue
Northlaan 14
8400 Oostende
Tel. 059 25 88 40
zwembad@oostende.be



Exploitant: Farys – Stropstraat 1 – 9000 Gent – O.N. BE 0200 068 636

Farys logo

JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.